3 Sfaturi de bune practici

Acasa- 3 Sfaturi de bune practici

Pentru ca toți ne dorim o experiența cât mai plăcută și o folosire inteligentă a resurselor, am alcătuit prezentul ghid cu 3 bune practici pentru satisfacerea celor 3 necesități de reîncărcare pentru mașini electrice.

3 Tipuri de încărcare

 

Încărcarea de destinație

  • Peste 80% din toate încărcările au loc acasă sau la serviciu.
  • Încărcare de lungă durată și la putere mică – (3.6 – 22 kW) Type2.
  • Acumulatorul mașinii are o durată de viață mai lungă la o încărcare lentă.
  • Infrastructura existentă (branșamentele electrice) este suficientă pentru a acoperi această necesitate.
La bloc
Încărcarea de destinație (acasă, la serviciu sau la cazare)

Încărcarea de conveniență/Oportunitate

  • Oportunitatea încărcării în locurile în care se întâmplă să avem treabă.
  • Este o încărcare de durată medie (30-60 de minute) la puteri mici sau mari (22 – 100 kW) Type2 / CCS.
  • Scopul principal nu este să încărcăm mașina, ci să profităm de oportunitatea pe care o avem în timp ce avem alte – îndeletniciri.
  • Infrastructura de încărcare pentru această situație trebuie să fie cât mai adaptabilă, oferind oportunitatea încărcării pentru orice fel de mașină.
  • O întâlnim des în zonele cu un vad comercial crescut.
Incarcarea de convenienta
Încărcarea de conveniență/oportunitate (atunci când ești la cumpărături, să rezolvi diverse situații)

Încărcarea de tranzit

  • Situată cât mai aproape de principalele coridoare rutiere (autostrăzi, drumuri expres/naționale).
  • Încărcare de mare putere pentru o viteza mare de încărcare (100 – 350 kW) CCS.
  • Ținta este să facă posibilă încărcarea bateriei până la 80% din capacitate în mai puțin de 30 de minute.
  • Prin lipsa autostrăzilor din România, o oportunitate de investiție pentru localitățile mici care se află pe coridoare de tranzit.
Hub de tranzit
Hub de tranzit (ideal de amplasat cat mai aproape de coridoarele rutiere)

3 Sfaturi de bune practici

Identificați nevoia de încărcare pentru zona în care doriți să dezvoltați infrastructura și instalați stații corespunzătoare.
  • Dacă este o zonă de tranzit, instalați stații de mare putere (150+ kW).
  • Dacă este o zonă comercială, instalați stații de putere medie și cât mai cuprinzătoare ca tip de încărcare și plată (aplicație, card, card bancar, etc).
  • Dacă este o zonă rezidențială cu parcări de reședință instalați stații de mică putere care pot sa fie si de 2,2 kW sau 3,6 kW, făcând accesibile branșamente monofazate (230V).

 

Grupați stații de încărcare în “curentării”, nu montați câte una sau două stații în zone distanțate. Utilizatorii își doresc certitudinea unui punct de încărcare disponibil și evită riscul ca stația respectivă să fie stricată sau ocupată.
  • Multe stații depășesc puterea de 100 kW și necesită propriul punct de transformare pentru că nu există suficientă putere în rețeaua de joasa tensiune (400V).
  • În zonele urbane în general este suficientă putere disponibilă în rețeaua de medie tensiune (10, 20 sau 24 kV) și pentru operatorul de distribuție nu este o problemă să monteze un transformator.
  • Gruparea de stații permite împărțirea costului unui transformator la mai multe puncte de încărcare și face mai atractivă investiția!
  • Costul energiei electrice pentru fiecare kWh este mai mic în cazul contractelor încheiate la “medie tensiune”, făcând acele stații mai atractive pentru utilizatori, sau mai profitabile pentru operatori.

 

Planificați operarea și mentenanța. Instalarea unei stații de încărcare nu rezolvă problema dacă aceasta nu este operată corespunzător.
  • Asigurați mentenanța pe termen lung pentru nu avea în final un “mobilier” urban care nu este folosit de nimeni pentru că este defect.
  • Încheiați contracte de operare care să asigure o accesibilitate cât mai mare pentru stații și tarife cât mai scăzute pentru utilizatori. Dacă tariful energiei/km este mai mare decât cel al combustibilului fosil, automobiliștii nu sunt stimulați să devină electromobiliști.
  • Nu permiteți controlul tarifului de către operator. Stația vă aparține, energia electrică vă aparține, serviciul de încărcare este oferit de dumneavoastră. Operatorul să ofere doar un serviciu și nu trebuie să dicteze prețul încărcării.
  • Tarifele practicate în piață de către operatori variază între 4,5% și 15% din costul de încărcare și oferă servicii complete (facturare, centralizare date, relații clienți) pentru aceste procente.